Για εμάς

Χριστίνα Πρεφτίτση, Λευτέρης Ράφτης

Εργαζόμαστε και οι δυο εδώ και πολλά χρόνια στην εκπαίδευση. Συναντηθήκαμε ως συνάδελφοι στους χώρους και τις δραστηριότητες του ίδιου σχολείου, αναζητώντας πάντα τους τρόπους να εντάσσουμε στην εκπαιδευτική διαδικασία όλα όσα είναι σημαντικά για εμάς: τη δημιουργικότητα, την έμπνευση, την αισθητική και την ομαδική εργασία με προσανατολισμό στη διαδρομή και όχι στο αποτέλεσμα. 

Ευχή και ιδέα μας έγινε σύντομα να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε έναν μικρό χώρο δικό μας όπου μικρά και μεγάλα παιδιά συναντιούνται, ανακαλύπτουν και δημιουργούν μέσα από τις διαδρομές της τέχνης – των εικαστικών, του χορού, της φωτογραφίας, του θεατρικού παιχνιδιού. Ένα σημείο δημιουργίας, συζήτησης, θεραπευτικής συνύπαρξης όπου θα μοιραζόμαστε χώρο και χρόνο με ανθρώπους που αναζητούν το ίδιο. 

Κάπου εκεί, ελπίζουμε να ανακαλύπτουμε κάτι κάθε φορά με κάθε εργαστήρι: τη δύναμη της ομάδας, τους άλλους τρόπους προς την εκπαίδευση, τη διεύρυνση της φαντασίας και των οριζόντων, δρόμους να υπάρχουμε πιο συνειδητά, πιο δημιουργικά, πιο ελεύθερα.

Preftitsi

Χριστίνα Πρεφτίτση

Με λένε Χριστίνα, σκέφτομαι γερμανικά, ονειρεύομαι ελληνικά και η ψυχή μου χορεύει. Ως παιδί ασχολήθηκα με τη ρυθμική και την ενόργανη γυμναστική. Στην ενήλικη ζωή μου με συνεπήρε ο κόσμος του χορού. 

Έχω παρακολουθήσει μαθήματα σύγχρονου χορού με τις και τους Μανίνα Χριστοδούλου, Βίκη Χατζή, Αριάδνη Μίκου, Κωνσταντίνο Κατσαμάκη και Andreas Simon. Επίσης σεμινάρια σύγχρονου χορού ενδεικτικά με τις/τους Δημήτρη Τσιαπκίνη, Νίνα Δίπλα, Μαριάνθη Ψωματάκη, Mari Osanai, Inaki Azpillaga, Laura Aris Alvarez, Bruno Caverna, Eddie Lame. Έχω παρακολουθήσει σεμινάρια αυτοσχεδιασμού και χορογραφίας με τις/ τους Κωνσταντίνα Ευθυμιάδου, Χρήστο Στρινόπουλο, Αλέξη Τσιάμογλου, Μαριέλα Νέστωρα, Γιάννη Λογοθέτη και Δροσιά Τριαντάκη. Μαθήματα σωματικού θεάτρου με την Αλίκη Δουρμάζερ. Σεμινάρια Axis Syllabus με τον Baris Mihci, Butoh με τον Masaki Iwana, αυτοσχεδιασμού βασισμένο στην τεχνική Alexander με την Γεωργία Παΐζη και βιωματικής ανατομίας με την Αποστολία Παπαδαμάκη.
Έχω εκπαιδευτεί στο Basi Pilates Mat. Υπήρξα μέλος της θεατρικής ομάδας Νέμεση από το 2009. Εκεί επιμελήθηκα την κινησιολογία θεατρικών παραστάσεων και δίδασκα κίνηση στο θεατρικό εργαστήρι Πολύτροπο από το 2012 έως το 2020.

Λευτέρης Ράφτης

Λευτέρης Ράφτης

Είμαι ο Λευτέρης, απόφοιτος του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, μου άρεσε να πειραματίζομαι με διάφορες μορφές Τέχνης. Περισσότερο με κέρδισαν η φωτογραφία και οι εικαστικές εγκαταστάσεις.

Μου αρέσουν τα διαφορετικά υλικά, οι τρισδιάστατες κατασκευές, τα αντικείμενα στον χώρο, η επίδρασή τους σε αυτόν και ο διάλογος μεταξύ τους. Μου αρέσει η άτακτη συμμετρία, η ανακάλυψη του τυχαίου, η λερωμένη διαδικασία στη διαδρομή για το απροσδόκητο αποτέλεσμα. Μου αρέσουν τα χρώματα, τα σχήματα, μου αρέσουν οι δημιουργικές προσεγγίσεις, μου αρέσουν και τα μαστορέματα.

Η συνύπαρξη και η σύμπραξη με άλλους ανθρώπους ήταν πάντα κάτι που με έκανε να νιώθω όμορφα και οικεία. Έχω εργαστεί πολλά χρόνια στο χώρο της εκπαίδευσης, έχω συνεργαστεί με πολλά μουσεία και χώρους τέχνης για τη δημιουργία εκθέσεων. Από τις πιο πρόσφατες ανακαλύψεις μου είναι η τέχνη της ξυλουργικής, ο σχεδιασμός και η κατασκευή επίπλων, καθώς επίσης και ο τομέας της γραφιστικής.

Αντώνης Βλάχος

Αντώνης Βλάχος

Είμαι ο Αντώνης, απόφοιτος της Σχολής Φωτογραφίας της ESP. Μου αρέσει να βλέπω τον κόσμο γύρω μου ως στιγμές, μικρά πυροτεχνήματα σε μια καθημερινή ρουτίνα. Ξεκίνησα να τα καταγράφω με λέξεις, μέχρι που ανακάλυψα την εικόνα. Ο φωτογραφικός φακός με βοήθησε να εκφραστώ με τρόπους που δεν είχα σκεφτεί στο παρελθόν. 

Εδώ και αρκετά χρόνια ασχολούμαι με την παραγωγή ατομικών και συλλογικών εκθέσεων στο Μουσείο Φωτογραφίας. Κάθε έκθεση και σεμινάριο που έχω δουλέψει, μου ανοίγει ένα παράθυρο σε μια άλλη πραγματικότητα. Όλοι βλέπουμε διαφορετικά ακόμη και αν κοιτάμε το ίδιο τοπίο και βρίσκω πολύ όμορφο το πως μπορούμε να το μοιραστούμε μέσα από μια φωτογραφία. Για μένα η εικόνα είναι το πιο γρήγορο και εύκολο ταξίδι σε έναν καινούργιο κόσμο.

Λιζέττα Φώτογλου

Λιζέττα Φώτογλου

Είμαι η Λιζέττα, εξειδικεύτηκα στη Διακόσμηση Εσωτερικών Χώρων και είμαι ιδρύτρια της Relak by Lizetta Fotoglou. Από μικρή μου άρεσε να δημιουργώ κάτι μοναδικό και αυτό με οδήγησε να ασχοληθώ με τον σχεδιασμό κοσμημάτων και άλλων αντικειμένων από ασυνήθιστα υλικά, όπως είναι η motherboard (μητρική πλακέτα Η/Υ).

Με δώδεκα χρόνια εμπειρία στην μετουσίωση πλακετών σε κοσμήματα, πίνακες, κοστούμια κ.ά ανυπομονώ να μοιραστώ την αγάπη μου για την επανάχρηση δίνοντας νέα ζωή σε παλιά εξαρτήματα υπολογιστών.! Με απλές τεχνικές και ευφάνταστες ιδέες φτιάχνουμε ενδιαφέροντα και πρακτικά αντικείμενα, ανακαλύπτωντας την ομορφιά του σχεδιασμού και της δημιουργίας.

Στον ελεύθερο χρόνο μου, μου αρέσει να περπατάω στη φύση και να την παρατηρώ. Σκέφτομαι πως η επανάχρηση είναι ένας από τους τρόπους να την προστατέψουμε.

Κατερίνα Τουμανίδου

Κατερίνα Τουμανίδου

Ονομάζομαι Κατερίνα Τουμανίδου, είμαι μουσικοπαιδαγωγός και πιανίστρια. Ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ., πήρα το πτυχίο μου στο πιάνο από το Ωδείο Βορείου Ελλάδος και των Ανωτέρων Θεωρητικών (Αρμονία, Αντίστοιξη, Φούγκα) από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.

Έχω ασχοληθεί παράλληλα και με το τραγούδι (κλασικό και παραδοσιακό) και έχω δίπλωμα βυζαντινής μουσικής από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Από το 2014 έχω εργαστεί ως μουσικοπαιδαγωγός προσχολικής ηλικίας, δασκάλα πιάνου και θεωρητικών αλλά και ως χοράρχης σε παιδικά φωνητικά σύνολα. Έχω διδάξει σε παιδιά και σε ενήλικες αν και η μεγαλύτερη εμπειρία μου μέχρι στιγμής αφορά κυρίως παιδιά δημοτικού και προσχολικής ηλικίας.

Λένα Τσαμπάζη

Λένα Τσαμπάζη

Με λένε Λένα Τζαμπάζη. Γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω στη Θεσσαλονίκη. 

Η δεύτερη αγαπημένη μου απασχόληση είναι να ταξιδεύω για να ακούω μουσική άλλων τόπων. Η πρώτη είναι η κιθάρα. Ξεκίνησα να παίζω εννιά χρονών και ελπίζω να παίζω μέχρι τα ενενήντα εννιά.

Η ατελείωτη όρεξη μου να μιλάω για μουσική με οδήγησε πολύ νωρίς στη διδασκαλία, αμέσως μόλις πήρα το πτυχίο της κλασικής κιθάρας. Τότε άρχισαν και οι συναυλίες, σε πολλά και διαφορετικά στυλ μουσικής. Είναι κι αυτό ένα ταξίδι που θέλω να κρατήσει για πάντα.

Ντέπη Ασληχανίδου

Ντέπυ Ασληχανίδου

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη το 1989. Η ενασχόλησή μου με το θέατρο ξεκίνησε σε ηλικία 9 ετών. Από το 2000 έως το 2002 συνεργαζόμουν με την εταιρεία ραδιοφωνικών παραγωγών Media World και από το 2009 με την Q-studios ως εκφωνήτρια ραδιοφωνικών σποτ. 

Είμαι απόφοιτη της Ανώτερης Δραματικής Σχολής Γ. Ροντίδη. Ως ηθοποιός έχω συνεργαστεί με το Σύγχρονο Θέατρο Θεσσαλονίκης, το Θεάτρο Αριστοτέλειον, την Παιδική Σκηνή Θεσσαλονίκης, το Θέατρο του Βορρά, το Θέατρο Σοφούλη κ.ά. Εργάστηκα στο παιδικό τμήμα της σχολής Ροντίδη ως καθηγήτρια υποκριτικής, ως εμψυχώτρια στο τμήμα θερινής δημιουργικής απασχόλησης παιδιών του Τhalatta Camp, ως υπεύθυνη θεατρικών ομάδων στη θερινή ακαδημία της ΧΑΝΘ και υπήρξα εθελόντρια στην κοινωνική οργάνωση υποστήριξης νέων «ΑΡΣΙΣ» στον τομέα της θεατρικής αγωγής. Επίσης συνεργάστηκα με το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο κάνοντας δραματοποίηση παραμυθιού και θεατρικό παιχνίδι σε τάξεις δημοτικού. Εργάστηκα ως δασκάλα θεάτρου στο Κολλέγιο ΔΕΛΑΣΑΛ, σε τάξεις νηπίων, δημοτικού και Γυμνασίου. Πλέον εργάζομαι ως υπεύθυνη θεατρικών ομάδων, σε συνεργασία με συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, σε Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Θεσσαλονίκης. Φέτος, ολοκληρώνω τις σπουδές Δραματοθεραπείας στο ινστιτούτο «ΡΟΕΣ».

Το θέατρο είναι κινητήριος δύναμη. Ένας κόσμος γεμάτος συναισθήματα, πολύ διαφορετικός από αυτόν που βιώνουμε καθημερινά. Είναι ο ασφαλής μου χώρος, εκεί όπου εκφράζομαι και νιώθω ασφαλής.
 

Είμαι η Ελένη Μπέλλου, πιστοποιημένη δασκάλα γιόγκα. Γνώρισα την πρακτική της γιόγκα το 2013 σ΄έναν χώρο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.Η ανάγκη μου όμως  να εμβαθύνω και να περπατήσω το μονοπάτι της γιόγκα ήρθε πολύ γρήγορα. Συνεχίζω σαν μαθήτρια στο Anahata Yoga Studio όπου και εκεί ολοκλήρωσα τις 200 ώρες της βασικής μου εκπαίδευσης το 2016. Έχοντας πάντα στο μυαλό μου την γιόγκα ως «πολυεργαλείο» τα εκπαιδευτικά προγράμματα συνεχίστηκαν. Την ίδια χρονιά παρακολούθησα και ολοκλήρωσα με επιτυχία το επόμενο ε

Ελένη Μπέλλου

Είμαι η Ελένη Μπέλλου, πιστοποιημένη δασκάλα γιόγκα. Γνώρισα την πρακτική της γιόγκα το 2013 σ΄έναν χώρο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η ανάγκη μου όμως να εμβαθύνω και να περπατήσω το μονοπάτι της γιόγκα ήρθε πολύ γρήγορα. Συνεχίζω σαν μαθήτρια στο Anahata Yoga Studio όπου και εκεί ολοκλήρωσα τις 200 ώρες της βασικής μου εκπαίδευσης το 2016. 

Έχοντας πάντα στο μυαλό μου την γιόγκα ως «πολυεργαλείο» τα εκπαιδευτικά προγράμματα συνεχίστηκαν. Την ίδια χρονιά παρακολούθησα και ολοκλήρωσα με επιτυχία το επόμενο εκπαιδευτικό «Aerial yoga Therapeutics». Το 2020 και μαμά 2 αγοριών πια, ήρθε μια ακόμα σημαντική εκπαίδευση για μένα πάνω στην Prenatal-Postnatal Yoga. 

Συνεχίζω με πολλά σεμινάρια αλλά δηλώνω πάντα μαθήτρια! Θέλοντας να εμβαθύνω ακόμα πιο πολύ συνέχισα με μια πολύ ενδιαφέρουσα εκπαίδευση. Yoga Kids και Yoga for special needs children. Λατρεύω την θεραπευτική γιόγκα! Καθοδηγώ καθημερινά τάξεις για όλες τις ηλικίες και για όλα τα σώματα. Moto μου: Το «ΜΑΖΙ» είναι θεραπεία!
 

Καλλιόπη Σαβρανίδου

Καλλιόπη Σαβρανίδου

Είμαι η Καλλιόπη, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια, Εκπαιδευτικός, Ηθοποιός. Είμαι απόφοιτη του τμήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Στη συνέχεια ολοκλήρωσα τις σπουδές μου μέσω του υπουργείου πολιτισμού στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή Βασίλης Διαμαντόπουλος, καθώς και τις σπουδές στο πιάνο. Ταυτόχρονα εκπαιδεύτηκα ως δασκάλα aerial yoga. Ακολουθεί η εκπαίδευση στη Συστημική Οικογενειακή και Ατομική θεραπεία στο Ινστιτούτο Συστημικής Σκέψης και Θεραπείας Θεσσαλονίκης.

Έχω εργαστεί χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση και στο θέατρο. Σήμερα εργάζομαι ιδιωτικά ως ψυχοθεραπεύτρια ενώ ταυτόχρονα συντονίζω ομάδες σε διάφορα πλαίσια (σχολεία, κατασκηνώσεις, φυλακές, πολιτιστικά κέντρα κ.α).

Στο επίκεντρο της προσωπικής μου αναζήτησης και κατ' επέκταση της επαγγελματικής μου πορείας βρίσκεται η σύνδεση τέχνης και θεραπείας. Και η ματιά ότι η εκπαίδευση οφείλει να δημιουργεί στον άνθρωπο την ασφάλεια και την ελευθερία να εκφράσει και να αποδεχτεί όλα του τα κομμάτια.